SEO w 2013, raport

Raport wskaźników SEO na rok 2013

SEO w 2013, raportEksperci, czyli ludzie tacy jak my, tym razem z SearchMetrics, opublikowali opracowany przez siebie ranking wskaźników wpływających na pozycję stron w wynikach wyszukiwarek (SERP). Badania oparte były na analizie kilku miliardów linków zwrotnych, 150 GB dabych i 10.000 słów kluczowych. Spore poletko do przekopania. Rezultaty badań co prawda są oparte na danych z Google USA ale nie należy się spodziewać większych odstępstw w pracy algorytmu Google w Polsce. Jeśli już, to możeniewielkiego opóźnienia z jego wprowadzeniem.

Jak przewidywałem nazwy domenowe, tzw. „keyword stuffed domains”, czyli po naszemu „domeny nabite frazami” tracą na popularności. To dobry znak dla szukających swojego miejsca w pierwszej dziesiątce wyników SERP na pozycjonowane frazy. Będzie po prostu łatwiej! „Nabite” domeny pierwszy raz w historii będą punktowane ujemnie. Osobiście potwierdzam, że to prawda. Po 26 maja odnotowałem spadek z pozycji 6 na 36tą dla serisu, który miał stuprocentowe nasycenie domeny słowami kluczowymi (dwa słowa bez myślnika).

Pełny raport kolegów zza oceanu dostępny jest pod adresem http://www.searchmetrics.com/en/services/ranking-factors-2013/